Marketing van Gouda Open Air

MASS Events

De vraag van MASS Events

Evenementenorganisator Mass Events organiseerde op korte termijn (3 maanden) een nieuw meerdaags festival in Gouda met muziek, eten en cultuur. De vraag: genereer bekendheid zodat er zoveel mogelijk bezoekers op het evenement afkomen.

Ons verhaal

Plan

De doelgroep voor het evenement was Gouda en omgeving, met per evenement een verschillende subdoelgroep (jongeren, leeftijdssegementen, families). Deze doelgroepen zouden we bereiken met een multimediale campagne (online en offline).

Creatie

We maakten een herkenbaar logo en werkten van daaruit werkten we de verdere huisstijl uit. Hiermee bouwden we een website, waar meer informatie en tickets konden worden gevonden.

Zodra een programmaonderdeel bekend werd, plaatsten we advertenties op social media (Instagram, Facebook en Snapchat). Door deze kanalen actief bij te houden werden verdere organische bezoeken gegenereerd. Daarnaast zorgden we voor free publicity met persberichten.

Voor het evenement in zijn geheel plaatsten we advertenties in lokale kranten, op borden langs veelgebruikte wegen in de regio en op digitale borden in het centrum van Gouda.

Resultaat

Ondanks de drukbezette festivalagenda wisten duizenden bezoekers Gouda Open Air te vinden. Deze eerste editie heeft een nieuw evenement op de kaart gezet.

Meer weten over deze case? Durf te vragen!